Jste zde
Home > Rozhovory > „Pokud vás práce nebaví, ani výsledky nebudou valné…“

„Pokud vás práce nebaví, ani výsledky nebudou valné…“

Petr Svoboda, zakladatel a spolumajitel společnosti Skinzone pracovat před lety ve velké korporaci. Při pohledu na hardware, který ho denně obklopoval, jej napadlo, že design sluší i technice a začal se zabývat tím, jak udělat produkty denní spotřeby, které v zásadě nikdo moc nevnímá ještě krásnější. Výsledek? Úspěšná společnost Skinzone, která zařídí, že při pohledu na tablet, notebook či mobilní telefon budete mít radost.

Proč si myslíte, že lidi tolik zajímá, jak jejich elektronika vypadá? Proč krášlit něco, co má primárně sloužit?

V době, kdy nápad vznikl, jsem pracoval jako Country Category Manager s odpovědností za mobilní produkty (notebooky, tablety, kapesní počítače). Možnost personalizace víka displeje nabízela možnost zkrášlení a komunikace stejně jako jakákoliv jiná plocha. Unikátnost a originalita designu je přeci požadavkem téměř každého z nás. Nemyslím si, že by se doba nějak změnila, naopak, lidé se chtějí odlišovat stále víc, takže poptávka po našich produktech roste. Za dobu, kdy jsme na trhu, se nám podařilo vybudovat kvalitní povědomí o značce. Víme, že naše produkty nejen krášlí, ale také ochraňují techniku před mechanickým poškozením.

Jak dlouho jste na trhu a mění se po tu dobu nějak požadavky vašich zákazníků?

Společnost Skinzone vznikla v roce 2007 a od té doby jí nejen roste obrat, ale také počet zaměstnanců i zákazníků, kteří přicházejí se svými požadavky. Jistě, nejjednodušší cesta k vysněnému krytu je zaklikat si požadovanou kombinaci na našich www stránkách a následně čekat na pošťáka, který zásilku doručí, na druhou stranu se nebráníme ani diskuzi a pokud někdo přijde s přístrojem, který zaměřený v nabídce nemáme, rovnou ho neodmítáme, snažíme se společně vytvořit takový polep, který potěší. A právě tuto vstřícnost zákazníci vnímají a právě proto jsou nám věrní.

Na poli designových produktů musíte zaujmout také něčím „navíc“, co to je ve vašem případě?

Jak jsem říkal, naši zákazníci měli možnost koupit si kryt na mobil někde na stánku, ale většinou o nějakou dobu později dorazili k nám a dostali nejen plnou nabídku produktů, ale také možnost jejich personalizace, s každým zákazníkem se snažíme navázat dlouhodobou spolupráci, protože v dnešní době je výměna krytů jakousi malou závislostí. Výjimkou nejsou dámy, které si ladí outfit mobilního telefonu podle toho, co mají v daný den na sobě. Oblíbené jsou také kryty s rodinnými, či dětskými fotografiemi jako dárek, u dětí jednoznačně vede motiv Disneyho pohádky Ledové království… U těch, kdo vyznávají design, byla úspěšná spolupráce s umělcem Pastou Onerem… a mohl bych vypočítávat dále a dále. Shrnuto podtrženo jsem ale rád, že se k nám zákazníci vracejí – ať už kvůli nabídce motivů, kvalitě služeb, originálnímu přístupu.

Takže jak byste popsal trend? Čím si lidé zdobí své přístroje nejčastěji?

Současné trendy jsou stejné jako v módě. Snažíme se tedy doplňovat naší galerii o nové styly. Většinovým trendem nicméně zůstává možnost nahrání vlastních fotek se zážitky, které pak přenášíme na kryt nebo skin.

Polepy nebo kryty, jakou mají budoucnost a kam se budou ubírat kroky vaší společnosti, už víte, jaké trendy budou na poli designových doplňků za pár let a zda se o ně budou zákazníci stále zajímat? Nebo se bude trh ubírat zcela jiným směrem?  

Chytré telefony budou dlouho důležitým zdrojem příjmů jednotlivých výrobců. Pravděpodobně dojde k jisté konsolidaci na trhu. Přežijí výrobci, kteří drží patenty a neustále přichází s novými inovacemi. Co se týče personalizace, tak ta zůstane vždy nedílnou součástí potřeby zákazníků vystoupit z řady a odlišit se. Mít na svém notebooku, telefonu nebo jiném zařízení něco vlastního zůstane trendem i nadále. Skinzone drží krok a přichází neustále s novými modely. Do budoucna se chceme stále specializovat na personalizaci a ochranu zařízení dennodenní potřeby. Zaměřujeme se na e-commerce a propojování našich služeb s velkými e-shopy v Evropě, kterým jsme již dnes nabídnout propojení našich služeb s výrobou v konkrétním bodě. Budoucnost z pohledu obchodních kanálů vidíme jednoznačně v e-commerce.

 

Rámeček: Petr Svoboda

Narodil se v roce 1972, dosáhl vyššího odborného vzdělání, poté začal profesní zkušenosti sbírat ve firmách na pozicích obchodník, manažer logistiky, manžer produktů a produktové skupiny ve firmách Oasa Computers (Praha, ČR), Ultimate Apparel (Sydney, Asutralia), Texas Instruments (Dallas, USA), Compaq (Houston, USA), Hewlett Packard (Houston, USA), Skinzone (Praha, ČR)

Jeho zálibou je rodina, kiting, zahrada, divadlo, badminton

Foto: archiv společnosti

Top